Fota Bubblor! :D

För ett tag sen visade jag några bilder på bubblor jag fotade, och fick en del frågar om hur man gjorde, så tänkte att jag skulle berätta hur man kan göra ;)

Du måste ha två glas, en kolsyrat vatten & en kamera (ofc).

Du börjar med att sätta kameran på ett stativ, skulle du inte ha ett stativ går det lika bra med ett bord eller nått annat så att kameran ligger still. Se till att få in rätt inställningar osv.
Sen tar du och häller upp kolsyrat vatten i bägge glasen, ett av glaset sätter du sedan på någon ljus plats med neutral bakrund, jag själv satte det på fönsterkarmen.
Ta sedan och ta några provkort, funkar ljuset bra osv?
Om du sedan vill ha fler bubblor eller liknande bara du häller över vatten från det andra glaset, då blir det mer liv och rörelse.

Ett annat tips är att sänka ner förmål, jag själv använde mig av ett halsband, ni kan ju själva bedömma resultatet ;)


5halsband


Kommentarer
Postat av: sophie

vad bra du är på att fotografera !

hur är det med dig ? :)

2010-09-26 @ 23:09:37
URL: http://malenasophie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0